Niemiecki urząd antymonopolowy zajął się Amazonem

Niemiecki urząd antymonopolowy zajął się Amazonem i sprawdzi, czy gigant e-handlu dysponuje “niemal niekwestionowaną pozycją dominacji ekonomicznej”. Nowe uprawnienia, którymi od niedawna w Niemczech dysponują organy antymonopolowe, pozwalają zapobiegać nadużyciom na wcześniejszych, niż to było do tej pory etapach.
Amazon niemcy postępowanie antymonopolowe - mediaphilia.pl

Niemiecki urząd antymonopolowy zajął się Amazonem i sprawdzi, czy gigant e-handlu dysponuje “niemal niekwestionowaną pozycją dominacji ekonomicznej”. Nowe uprawnienia, którymi od niedawna w Niemczech dysponują organy antymonopolowe, pozwalają zapobiegać nadużyciom na wcześniejszych, niż to było do tej pory etapach.

To nie pierwsze postępowanie, jakie organ wszczął wobec Amazona – niemiecki urząd zajmuje się już m.in. kwestią relacji koncernu wobec handlowców korzystających do sprzedaży z jego platformy, a także mechanizmami kontroli cen.

Jednocześnie to druga sprawa, w której urząd postanowił wykorzystać swoje nowe uprawnienia – w grudniu ubiegłego roku wszczął podobne postępowanie przeciwko Facebookowi, uzasadniając to potrzebą wyjaśnienia, czy koncern nie tłumi konkurencyjności na rynku technologicznym w branży wirtualnej rzeczywistości. Urządzenie Oculus Quest, jak argumentował urząd, wymusza od użytkowników posiadanie konta na Facebooku, co było żywo krytykowane przez opinię publiczną.

Total
1
Shares
Powiązane tematy
Czytaj dalej

Google nie chce płacić australijskim wydawcom za treści

Według Google'a nowe prawo w Australii, które zobowiązuje wielkie firmy technologiczne do płacenia wydawcom medialnym za treści jest niepraktyczne, a mechanizm arbitrażu mającego prowadzić do porozumienia pomiędzy koncernami a redakcjami jest obciążony uprzedzeniami i zaprojektowany tak, by działał wyłącznie na korzyść mediów. Australia to pierwszy na świecie kraj, który postanowił zmusić cyfrowych gigantów do płacenia za treści medialne, które są powielane na platformach internetowych.
Total
1
Share