Twitterowa armia pracowników Amazona to nie żart

W 2018 roku Amazon utworzył program „Veritas”, którego celem było sformowanie grupy wyszkolonych pracowników, którzy będą bronili dobrego imienia firmy oraz jej założyciela w mediach społecznościowych. Również polscy pracownicy Amazona biorą w nim udział.
Amazon pracownicy na Twitterze - mediaphilia.pl

W 2018 roku Amazon utworzył program „Veritas”, którego celem było sformowanie grupy wyszkolonych pracowników, którzy będą bronili dobrego imienia firmy oraz jej założyciela w mediach społecznościowych. Również polscy pracownicy Amazona biorą w nim udział.

Cały proceder ujawnił serwis The Intercept. Skoordynowane działania ze strony pracowników firmy na Twitterze można obserwować od dłuższego czas, również w Polsce, gdzie pracownicy (Zofia, Klaudi, Wiki oraz Monika) wrocławskiego centrum przybliżają swoją codzienną pracę. Konta przeszkolonych pracowników na Twitterze można rozpoznać w bardzo prosty sposób. Składają się one z członu „@AmazonFC” po którym jest dodawane imię pracownika.

Jak wskazuje ujawniona dokumentacja, kandydat do wzięcia udziału w programie powinien odznaczać się dużym poczuciem humoru, aby w skuteczny sposób konfrontować się z krytykami firmy oraz jej szefa. Pracownik taki powinien być również pełen pasji i skuteczny w działaniu.

Dokument zawiera również przykłady tego, w jaki sposób uczestnicy programu mogą odpowiadać na pojawiające się w sieci głosy krytyczne wobec koncernu. Materiał szkoleniowy opiera się między innymi na przykładzie krytyki, jaką głosi amerykański demokratyczny senator i były kandydat na prezydenta Bernie Sanders.

Zadaniem ambasadorów Amazona, bo tak firma nazywa grupę pracowników, jest nie tylko odnoszenie się do wpisów klientów czy też anonimowych osób, ale również polityków oraz innych wpływowych użytkowników mediów społecznościowych. Drugim obowiązkiem pracowników Amazona w sieci jest przedstawianie pracy w centrach dystrybucji jako świetnej przygody, świetnego miejsca do pracy, gdzie osoby zatrudnione robią ważne i dobre rzeczy, z których są zadowolone.

W skrócie Amazon określa to jako „Powiedz swoją prawdę”. Jednakże, są w tej kwestii pewne obwarowania. Pracownicy nie mogą np. wypowiadać się na temat dotyczący zrzeszania się w związki zawodowe oraz nie mogą udzielać odpowiedzi mediom.

Praktyka koncernu może słusznie budzić wątpliwości. Wszak zarzuty, jakie są kierowane pod jego adresem – związane m.in. z naruszaniem praw pracowniczych, nie są jednostkowymi przypadkami i znajdowały swoje potwierdzenie w faktach.

O ile przedstawianie warunków pracy oraz tego, jak wygląda praca w Amazonie nie powinno budzić złych ocen, o tyle wykorzystanie pracowników do czynnego bronienia dobrego imienia firmy w dyskusjach na temat jej czy też założyciela koncernu jest samo w sobie złą praktyką, która zobowiązuje zatrudniane osoby do reprezentowania jedynie słusznej narracji oraz może wywoływać efekt mrożący w walce o swoje prawa.

Total
1
Shares
Powiązane tematy
xiaomi prywatność śledzenie użytkowników - mediaphilia.pl
Czytaj dalej

Czy smartfony Xiaomi są tak tanie, bo śledzą swoich użytkowników?

Smartfony chińskiej firmy Xiaomi w Polsce cieszą się ogromną popularnością przede wszystkim ze względu na swoją dostępność cenową. Dziennikarze magazynu "Forbes" przeprowadzili jednak śledztwo, z którego płynie jeden wniosek - korzystna cena łączy się z inwigilacją użytkowników, a nie z chęcią przypodobania się przez młodą markę konsumentom na zachodnich rynkach. Cytując klasyka: "nie ma darmowych obiadów".
Total
1
Share