TikTok zmusi do reklamy profilowanej - mediaphilia.pl

Już wkrótce TikTok nie pozwoli rezygnować z personalizowanych reklam

Od 15 kwietnia TikTok uniemożliwi swoim użytkownikom i użytkowniczkom wyłączenie funkcji gromadzenia o nich w ramach platformy danych na potrzeby reklamy personalizowanej. Wciąż możliwe jednak będzie wyłączenie śledzenia aktywności osób korzystających z TikToka w ramach innych aplikacji zainstalowanych na ich smartfonach.

Brzmi kontrowersyjnie?

Nie powinno. Już teraz wiele platform społecznościowych – na przykład Facebook czy Twitter – działa dokładnie na tej samej zasadzie.

Zmiana polityki prywatności TikToka wiąże się jednak najpewniej z modyfikacjami, które w swoim systemie operacyjnym na urządzenia mobilne planuje wprowadzić niebawem koncern Apple. Po zmianach aplikacje będą musiały każdorazowo pytać użytkowników i użytkowniczki o zgodę na śledzenie aktywności w innych programach na potrzeby marketingu.

Aplikacje, które nie dostosują się do nowych warunków, będą usuwane przez Apple z oficjalnego sklepu z oprogramowaniem na iOS.

Ruch TikToka nie dziwi – coraz więcej osób korzystających z mediów społecznościowych i innych usług cyfrowych wyłącza możliwość gromadzenia danych o ich aktywności na innych platformach, ograniczając profilowanie na potrzeby reklamy wyłącznie do tego, co dzieje się w ramach danej usługi.