Badanie: niemal połowa Polaków ma choć jedną subskrypcję cyfrową

Niemal połowa Polaków i Polek korzysta z choć jednej subskrypcji usług cyfrowych – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Bank. Największą popularnością cieszą się platformy oferujące filmy i seriale na żądanie, takie jak np. Netflix czy HBO GO.
Niemal połowa Polaków ma choć jedną subskrypcję cyfrową

Niemal połowa Polaków i Polek korzysta z choć jednej subskrypcji usług cyfrowych – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Bank. Największą popularnością cieszą się platformy oferujące filmy i seriale na żądanie, takie jak np. Netflix czy HBO GO.

Z usług dostępu do filmów i seriali w abonamencie korzysta 35 proc. z nas. Co ósma osoba w naszym kraju posiada również dostęp do usług strumieniowania muzyki na żądanie, takich jak Spotify czy Tidal. 9 proc. respondentów korzysta z subskrypcji cyfrowych narzędzi do pracy, nawigacji, czy aplikacji do obróbki zdjęć.

Mimo, że na rynkach zachodnich obecne są już od kilku dobrych lat, w Polsce usługi cyfrowych subskrypcji to relatywnie nowy trend. Największą popularnością cieszą się w najmłodszej grupie konsumentów w wieku od 18 do 29 lat. Nie posiada ich jedynie 11 proc. respondentów z tego przedziału wiekowego.

W tej grupie wiekowej usługi abonamentowego dostępu do treści multimedialnych w praktyce zastąpiły tradycyjną telewizję. Santander wskazuje, że dostęp do szerokiej oferty treści tego rodzaju jest w Polsce istotny niezależnie od dochodów – co czwarty Polak zarabiający 1999 zł korzysta z tego rodzaju usług.

Według Santandera mniejsze, bo oscylujące w okolicy 12 proc. zainteresoawnie serwisami do strumieniowania muzyki na żądanie ma związek z tym, że rynek ten częściowo wypełniają radiostacje internetowe. Serwisy muzyczne subskrybują raczej osoby o wysokich dochodach, przekraczających 5 tys. zł miesięcznie – ocenia bank i podaje, że to 31 proc. badanych. Najbardziej interesują się nimi osoby z pokolenia dwudziestolatków (31 proc.) i trzydziestolatków (17 proc.).

Z cyfrowych abonamentów korzystają przeważnie osoby mieszkające w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców.

Skłonność do abonowania usług cyfrowych maleje wraz z wiekiem. W grupie czterdziestolatków i pięćdziesięciolatków z żadnej formy cyfrowej subskrypcji nie korzysta ponad połowa respondentów – kolejno 53 i 56 proc. Wśród osób w przedziale wiekowym od 60 do 69 lat odsetek ten wzrasta do 80 proc.

Z subskrypcji cyfrowych rezygnują również osoby najmniej zarabiające. 58 proc. respondentów z tej grupy nie jest zainteresowanych abonowaniem usług polegających na tym modelu biznesowym.

“Subskrypcje podbijają serca Polaków, z uwagi na swoją elastyczność, a także duże zasoby treści. Większości platform subskrypcyjnych umożliwia zakończenie korzystania z ich usług w dowolnym momencie, nie wymagają one wiązania się długoterminowymi umowami. Dodatkowo, coraz częściej dostęp do subskrypcji jest częścią oferty operatorów komórkowych czy dostawców internetu, to upowszechnia tego typu rozwiązania i powoduje, że konsumenci coraz bardziej się do nich przywiązują” – ocenia rzeczniczka prasowa Santander Consumer Banku Magdalena Grzelak.

Ogólnopolskie badanie, na potrzeby raportu “Polaków portfel własny – zakupy w dobie pandemii” przeprowadzone zostało na zlecenie Santander Consumer Banku przez Instytut IBRiS pod koniec listopada 2020 r. W badaniu udział wzięła reprezentatywna grupa dorosłych Polaków.

Total
1
Shares
Powiązane tematy
Czytaj dalej

“Guardian”: brytyjski rząd rozważa deanonimizację użytkowników rządowej aplikacji do monitorowania COVID-19

Brytyjski rząd rozważa deanonimizację użytkowników rządowej aplikacji do monitorowania kontaktów społecznych celem zahamowania rozwoju epidemii koronawirusa - donosi dziennik "Guardian". Prace nad aplikacją wciąż trwają. Według dokumentów, do których dotarł dziennik, do identyfikacji poszczególnych osób mogłoby dochodzić dzięki wykorzystaniu indywidualnych numerów identyfikacyjnych (ID) smartfonów, na mocy rozkazu ministra.
Total
1
Share