Instagram Reels – konkurent TikToka – dziś trafi do rąk użytkowników

O TikToku zrobiło się znów bardzo głośno, kiedy prezydent USA Donald Trump ogłosił w minionym tygodniu, że rozważa wprowadzenie blokady aplikacji na terenie całych Stanów Zjednoczonych. W niedzielę firma Microsoft zapowiedziała, że rozważa wykupienie TikToka od chińskiej firmy ByteDance, do której należy platforma i zaprosiła do współudziału w tym przedsięwzięciu innych amerykańskich inwestorów. Dziś natomiast konkurencyjny program wobec tej bijącej rekordy popularności aplikacji udostępnił Facebook. Instagram Reels to w pewnym sensie dla koncernu Marka Zuckerberga być albo nie być.

O TikToku zrobiło się znów bardzo głośno, kiedy prezydent USA Donald Trump ogłosił w minionym tygodniu, że rozważa wprowadzenie blokady aplikacji na terenie całych Stanów Zjednoczonych. W niedzielę firma Microsoft zapowiedziała, że rozważa wykupienie TikToka od chińskiej firmy ByteDance, do której należy platforma i zaprosiła do współudziału w tym przedsięwzięciu innych amerykańskich inwestorów. Dziś natomiast konkurencyjny program wobec tej bijącej rekordy popularności aplikacji udostępnił Facebook. Instagram Reels to w pewnym sensie dla koncernu Marka Zuckerberga być albo nie być.

Instagram Reels to w praktyce klon TikToka. 15-sekundowe nagrania wideo mogą być uzupełniane muzyką wybierają przez użytkowników z biblioteki, a także dodawaną do aplikacji na własną rękę. Aplikacja pozwala na wykorzystywanie w pracy twórczej z nagraniami efektów m.in. rozszerzonej rzeczywistości czy nakładania na wideo tekstów, naklejek oraz filtrów.

Nagrania tworzone w Reels mogą być udostępniane zarówno publicznie, jeśli dana osoba korzysta z Instagrama w sposób otwarty, jak i wyłącznie dla wybranego grona znajomych, którzy obserwują konto z ograniczoną do prywatnej widocznością. Rozpowszechnianie materiałów tworzonych w Reels podobnie jak w przypadku “klasycznego Instagrama”, ma odbywać się w oparciu o hasztagi widoczne w sekcji “Odkryj” platformy.

TikTok to w pewnym sensie sól w oku Facebooka – aplikacja w zaledwie półtora roku zdołała zgromadzić wokół siebie kolosalną bazę użytkowników. W samych Stanach Zjednoczonych z TikToka korzysta od 80 do 100 mln osób. TikTok, w przeciwieństwie do Instagrama, który na scenie influencerskiej królował właściwie niepodzielnie od 2010 roku, umożliwił twórcom szybszą monetyzację oraz szersze możliwości powiększania zasięgu swoich treści dzięki algorytmom, na których opiera swoje działanie.

W środę Reels udostępniono w 50 krajach, w tym – w USA, Japonii i Australii. W Europie do tej pory testy prowadzono w Niemczech i we Francji – informuje na swojej stronie na Facebooku specjalista ds. influencer marketingu Wojtek Kardyś. Jego zdaniem udostępnienie nowego programu Facebooka szerszemu gronu użytkowników w Europie, w tym w Polsce, to zaledwie kwestia czasu.

Reels to jednak niejedyna konkurencja TikToka – o użytkowników tej platformy biją się również aplikacje takie jak Triller i Byte, które korzystając z okazji, jaką stwarzają bieżące kłopoty chińskiej aplikacji w dużej mierze wynikające z rozgrywek politycznych pomiędzy USA a Chińską Republiką Ludową, składają lukratywne propozycje popularnym na TikToku twórcom. Niekiedy z sukcesem.

Total
2
Shares
1 komentarz

Komentarze wyłączone.

Powiązane tematy
Czytaj dalej

Google Maps podgryza Instagrama i Facebooka

Mapy Google już dawno przestały być tylko i wyłącznie elektroniczną wersją atlasu geograficznego. Google sukcesywnie poszerza paletę możliwości usługi, która bez wątpienia dokonała rewolucji w naszym codziennym przemieszczaniu się oraz podróżowaniu w najdalsze zakątki świata. Mapy Google z bycia nawigacją GPS coraz to bardziej ewoluują w kierunku portalu społecznościowego. Doskonale o tym świadczą właśnie zapowiedziane nowości wprowadzane w sekcji Odkrywaj - Zobacz w pobliżu. Może właśnie Mapy Google to upragniony portal społecznościowy, który od lat firma z Mountain View próbuje z sukcesem stworzyć?
Total
2
Share