Apple i Google wyrzuciły grę Fortnite ze swoich sklepów z oprogramowaniem. Dlaczego?

Wiadomość o zniknięciu gry Fortnite ze sklepów Google Play i App Store zelektryzowała internet w czwartek wieczorem. Epic Games – producent bijącej rekordy popularności gry wprowadził do niej bowiem własny system mikropłatności pozwalający graczom na dokonywanie transakcji wewnątrz programu, który jednocześnie umożliwia mu obejście 30-procentowej prowizji od każdej transakcji, jaką pobierają wielkie koncerny. Tak oto płaci się frycowe za przekonanie, że w świecie nowych technologii panuje jakakolwiek wolność.

Wiadomość o zniknięciu gry Fortnite ze sklepów Google Play i App Store zelektryzowała internet w czwartek wieczorem. Epic Games – producent bijącej rekordy popularności gry wprowadził do niej bowiem własny system mikropłatności pozwalający graczom na dokonywanie transakcji wewnątrz programu, który jednocześnie umożliwia mu obejście 30-procentowej prowizji od każdej transakcji, jaką pobierają wielkie koncerny. Tak oto płaci się frycowe za przekonanie, że w świecie nowych technologii panuje jakakolwiek wolność.

Wcześniej w konflikt z wielkimi platformami dystrybuującymi oprogramowanie popadły m.in. Netflix i Spotify, które również nie zgadzają się z polityką bardzo wysokich prowizji pobieranych od każdej transakcji przez koncerny. Obecnie rynek aplikacji mobilnych generuje rocznie ok. 120 mld dolarów, dlatego jest o co walczyć – niemal wszystkie programy zawierają bowiem opcję dokonywania mikropłatności przez użytkowników.

Fortnite, które na rynku pojawiło się w 2017 roku, jest grą, którą można pobrać całkowicie za darmo. Epic Games generuje z niej przychody właśnie dzięki mikropłatnościom dokonywanym przez graczy kupujących dla siebie ulepszenia postaci. Obecnie w Fortnite gra ok. 350 mln osób na całym świecie.

Google i Apple oceniają, że ich polityka prowizji względem twórców oprogramowania jest jak najbardziej uczciwa. Obie firmy zadeklarowały również “chęć współpracy” z Epic Games, której owocem ma być znalezienie “rozwiązania korzystnego dla obu stron”.

Epic Games szybko wylansowało w internecie hasztag #FreeFortnite (uwolnić Fortnite) i umieściło nagranie utrzymane w stylistyce “Roku 1984” Orwella wymierzone w koncern z nadgryzionym jabłkiem w logo:

 

W rozmowie z mediami szef Epic Games Tim Sweeney stwierdził, że “wszyscy musimy teraz stanąć do bolesnej bitwy, albo zaakceptować obecność bardzo potężnego pośrednika o nieposkromionych ambicjach i apetycie na daniny, który będzie tłumił innowacyjność przez całe nadchodzące dziesięciolecia”.

Twórcy Fortnite’a pozwali Apple za usunięcie gry z App Store’u, oskarżając firmę Tima Cooka o zachowanie monopolistyczne. Epic Games jednocześnie twierdzi, że nie chce od Apple’a odszkodowania – domaga się jedynie od sądu nakazu, który zmusi koncern do zaprzestania “irracjonalnych i bezprawnych praktyk”.

Total
5
Shares
1 komentarz
  1. Tak dokładniej to nie tylko „ nagranie utrzymane w stylistyce „Roku 1984” Orwella”, ale – jak wskazano w opisie – trollujące  przez parodię ich własnej reklamy Macintosha.

Komentarze wyłączone.

Powiązane tematy
Sygnalista Thomas Le Bonniec Apple Siri nagrywanie - mediaphilia.pl
Czytaj dalej

Sygnalista wzywa Apple do działań ws. prywatności nagrań z Siri

Thomas Le Bonniec mówi o sobie, iż jeszcze w ubiegłym roku pracował dla Apple'a zakontraktowany przez zewnętrzną firmę.  Do jego zadań należało odsłuchiwanie fragmentów nagrań głosów użytkowników wirtualnego asystenta Siri celem ulepszania tej usługi. Le Bonniec skontaktował się z nami, aby opowiedzieć o tym, co jego zdaniem stanowi dowód na zaniechania Apple'a w zakresie ochrony prywatności użytkowników w procesie analizy nagrań z Siri. Jak twierdzi - w czasie swojej pracy dla koncernu przekonał się, że firma nie dba o prywatność w ogóle, a ilość nagrywanych i analizowanych próbek głosowych przekracza najśmielsze spekulacje.
Polska Akcja Humanitarna współpraca Kwadratowa Masakra Pajacyk Bez Przerwy - mediaphilia.pl
Czytaj dalej

#PajacykBezPrzerwy: Polska Akcja Humanitarna współpracuje z gamerami z Kwadratowej Masakry

#PajacykBezPrzerwy to hasztag, który towarzyszy kampanii dobroczynnej mającej na celu dystrybucję paczek żywnościowych dla dzieci, dla których posiłki w szkole - wyłączonej z działania na czas pandemii koronawirusa - były często jedyną szansą na zjedzenie ciepłego posiłku. Polska Akcja Humanitarna w ramach akcji prowadzi zbiórkę charytatywną, która może pomóc jej dotrzeć do najbardziej potrzebujących z żywnością. W akcji PAH wspiera środowisko gamerów, streamerów i youtuberów.
Total
5
Share