Media w Polsce. Króluje internet i telewizja

Reuters Institute opublikował swój najnowszy raport Digital News dotyczący sytuacji mediów na świecie. Jak przewidują badacze, Instagram wkrótce może wyprzedzić Twittera jako platforma do pozyskiwania informacji w mediach społecznościowych, szczególnie wśród młodych odbiorców. W czasie epidemii koronawirusa 1/4 młodych ludzi w Wielkiej Brytanii to właśnie tam poszukiwała informacji w pierwszym rzędzie. A jak sytuacja kształtuje się w Polsce?
mediaphilia.pl - fact checking jak nie dać się oszukać w sieci

Reuters Institute opublikował swój najnowszy raport Digital News dotyczący sytuacji mediów na świecie. Jak przewidują badacze, Instagram wkrótce może wyprzedzić Twittera jako platforma do pozyskiwania informacji w mediach społecznościowych, szczególnie wśród młodych odbiorców. W czasie epidemii koronawirusa 1/4 młodych ludzi w Wielkiej Brytanii to właśnie tam poszukiwała informacji w pierwszym rzędzie. A jak sytuacja kształtuje się w Polsce?

Zdaniem zespołu eksperckiego, w naszym kraju najpopularniejszymi źródłami informacji są obecnie internet (87 proc.) oraz telewizja (75 proc.). W górę wystrzeliły w ostatnim czasie media społecznościowe, które obecnie stanowią najważniejsze źródło informacji dla 66 proc. badanych. Wzrost w tej kategorii widoczny jest przede wszystkim na przestrzeni minionego roku. Jedynie 24 proc. respondentów z Polski deklaruje, że najważniejszym źródłem aktualności pozostaje prasa drukowana.

Najchętniej do konsumpcji treści informacyjnych korzystamy ze smartfonów (79 proc. ankietowanych). Ten sposób odbioru informacji staje się coraz popularniejszy, traci natomiast wykorzystanie laptopów (69 proc.). Tablety utrzymują się na niezmiennym właściwie od wielu lat poziomie (ok. 17 proc.).

Ufamy źródłom, z których sami korzystamy

Jedynie 45 proc. ankietowanych deklaruje zaufanie wobec mediów. Co ciekawe, odsetek osób ufających mediom rośnie, gdy pojawia się pytanie o zaufanie wobec własnych źródeł informacji (55 proc.).

Największym zaufaniem respondentów cieszą się w Polsce RMF FM i Radio Zet, a także gazety lokalne. Dalej plasują się portal Onet, TVN, Interia i “Newsweek”. Najmniej ufamy TVP i “Gazecie Polskiej”, a także “Super Expressowi”.

Zaufanie do mediów ogółem spadło w Polsce o trzy punkty procentowe względem poprzedniego roku.

20 proc. Polaków biorących udział w ankiecie płaci za dostęp do informacji online. To wzrost o 4 pp od 2019 r.

Total
1
Shares
Powiązane tematy
Total
1
Share