Media w Polsce. Króluje internet i telewizja

Reuters Institute opublikował swój najnowszy raport Digital News dotyczący sytuacji mediów na świecie. Jak przewidują badacze, Instagram wkrótce może wyprzedzić Twittera jako platforma do pozyskiwania informacji w mediach społecznościowych, szczególnie wśród młodych odbiorców. W czasie epidemii koronawirusa 1/4 młodych ludzi w Wielkiej Brytanii to właśnie tam poszukiwała informacji w pierwszym rzędzie. A jak sytuacja kształtuje się w Polsce?
mediaphilia.pl - fact checking jak nie dać się oszukać w sieci

Reuters Institute opublikował swój najnowszy raport Digital News dotyczący sytuacji mediów na świecie. Jak przewidują badacze, Instagram wkrótce może wyprzedzić Twittera jako platforma do pozyskiwania informacji w mediach społecznościowych, szczególnie wśród młodych odbiorców. W czasie epidemii koronawirusa 1/4 młodych ludzi w Wielkiej Brytanii to właśnie tam poszukiwała informacji w pierwszym rzędzie. A jak sytuacja kształtuje się w Polsce?

Zdaniem zespołu eksperckiego, w naszym kraju najpopularniejszymi źródłami informacji są obecnie internet (87 proc.) oraz telewizja (75 proc.). W górę wystrzeliły w ostatnim czasie media społecznościowe, które obecnie stanowią najważniejsze źródło informacji dla 66 proc. badanych. Wzrost w tej kategorii widoczny jest przede wszystkim na przestrzeni minionego roku. Jedynie 24 proc. respondentów z Polski deklaruje, że najważniejszym źródłem aktualności pozostaje prasa drukowana.

Najchętniej do konsumpcji treści informacyjnych korzystamy ze smartfonów (79 proc. ankietowanych). Ten sposób odbioru informacji staje się coraz popularniejszy, traci natomiast wykorzystanie laptopów (69 proc.). Tablety utrzymują się na niezmiennym właściwie od wielu lat poziomie (ok. 17 proc.).

Ufamy źródłom, z których sami korzystamy

Jedynie 45 proc. ankietowanych deklaruje zaufanie wobec mediów. Co ciekawe, odsetek osób ufających mediom rośnie, gdy pojawia się pytanie o zaufanie wobec własnych źródeł informacji (55 proc.).

Największym zaufaniem respondentów cieszą się w Polsce RMF FM i Radio Zet, a także gazety lokalne. Dalej plasują się portal Onet, TVN, Interia i “Newsweek”. Najmniej ufamy TVP i “Gazecie Polskiej”, a także “Super Expressowi”.

Zaufanie do mediów ogółem spadło w Polsce o trzy punkty procentowe względem poprzedniego roku.

20 proc. Polaków biorących udział w ankiecie płaci za dostęp do informacji online. To wzrost o 4 pp od 2019 r.

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane tematy
Czytaj dalej

Monitoring czy inwigilacja – bossware a prywatność

Pandemia COVID-19 pokazała, że wiele czynności zawodowych można z powodzeniem realizować przez internet. Wydaje się oczywiste, że dla sprawdzenia efektywności działań, pracownik powinien zgodzić się na monitoring pracy, co dziś jest możliwe dzięki wszechobecnym telefonom i komputerom. Czy nie narusza to jednak jego prawa do prywatności?
dlaczego wybory przez internet to zły pomysł - gosia fraser mediaphilia.pl
Czytaj dalej

[OPINIA] Dlaczego wybory przez internet to zły pomysł?

Pandemia koronawirusa w Polsce nie odsunęła na dalszy plan polityki. Wprost przeciwnie - liczba zachorowań szybko zeszła na dalszy plan, gdyż w połowie kwietnia w mediach wybuchła dyskusja na temat tego, jak powinny wyglądać wybory prezydenckie, pierwotnie zaplanowane na 10 maja. 19 kwietnia w niedzielę w programie "Kawa na Ławę" posłanka Platformy Obywatelskiej Izabela Leszczyna stwierdziła, że najbezpieczniejszą formą głosowania będzie głosowanie przez internet. Tym samym puszka Pandory została ponownie otwarta - a dyskusja, która wraca w różnych formach z przerwami, czasami jako straszak a czasami jako obietnica wyborcza, rozgorzała z nową energią. Dlatego warto, byśmy wyjaśnili sobie pewne rzeczy i wyciągnęli jedyny obecnie racjonalny wniosek - wybory przez internet to nie jest dobry pomysł.
Total
1
Share