Jedyny w Polsce serwis o internecie, prywatności i mediach społecznościowych pisany z perspektywy technologicznej, humanistycznej i społecznej

Instagram usuwa ze swojej głównej aplikacji przycisk odsyłający użytkowników do programu IGTV, który miał być konkurencją dla YouTube’a – donosi serwis Tech Crunch, którego dziennikarze jako pierwsi przyuważyli pozornie drobną zmianę. Ikonka – według należącej do Facebooka platformy – cieszyła się zbyt małą popularnością wśród użytkowników, by ją dalej utrzymywać.

IGTV to oddzielna aplikacja Instagrama, która trafiła do rąk użytkowników w 2018 roku i przeznaczona jest dla dłuższych materiałów wideo. W 2019 roku Facebook uzupełnił aplikację o nowe funkcje, które miały przyciągnąć twórców możliwościami bardziej sprawnego zarządzania treściami i sprawić, że IGTV ożyje.

Według przedstawicieli Instagrama, użytkownicy nie korzystali z przycisku znajdującego się w prawym górnym rogu podstawowego ekranu aplikacji tak często, jak by tego chciała firma. Treści publikowane na IGTV odkrywają natomiast przede wszystkim dzięki strumieniowi aktualności, gdzie można obejrzeć fragmenty dłuższych nagrań publikowanych przez znajomych.

Wszystko wskazuje jednak, że aplikacja IGTV nie cieszy się taką popularnością, jak chcieli tego jej twórcy – z Instagrama korzysta ponad miliard osób. Konkurencyjnego TikToka pobrało ponad 500 mln osób na całym świecie (dane za rok 2019). Tech Crunch podaje, że IGTV pobrał jedynie 1 proc. użytkowników Instagrama.

Serwis The Verge z kolei przypomina, że Instagram od samego początku miał duże problemy z namówieniem twórców na korzystanie z nowej aplikacji. Program nie oferuje takich możliwości monetyzacji treści (z użyciem reklam) jak główny rywal IGTV – należący do Google’a YouTube. Marki chętnie współpracujące z twórcami natomiast nie przeznaczają na promocję w tej aplikacji tak dużych zasobów, jak na głównej platformie Instagrama.

 

Zdjęcie w nagłówku: Salman Aslam

Opublikowano w: Aktualności,Media społecznościowe
Więcej na podobne tematy: , , , ,
// Redakcja Więcej wpisów

Jedyny w Polsce serwis o internecie, prywatności, mediach społecznościowych i innowacjach pisany z perspektywy technologicznej, humanistycznej i społecznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *