Jedyny w Polsce serwis o internecie, prywatności i mediach społecznościowych pisany z perspektywy technologicznej, humanistycznej i społecznej

W tekście Bank PKO BP policzy, jak często uśmiechają się pracownicy i klienci pisaliśmy o tym, że czujniki startupu Quantum.CX znajdują się również w Urzędzie Miasta w Sopocie. Według naszej wiedzy w sensory wyposażono pięć stanowisk w sopockim magistracie. W czasie publikacji poprzedniego materiału nie otrzymaliśmy odpowiedzi z sopockiego UM – nadesłano je do nas później.

Zapraszamy do lektury nowego, stanowiącego uzupełnienie poprzedniego tekstu materiału. Pozwoliliśmy sobie zachować oryginalną pisownię otrzymanych przez nas odpowiedzi.

Filip Szarecki, Mediaphilia (FS): w sensor wykrywania uśmiechu według naszej wiedzy zostało wyposażonych pięć stanowisk w UM. Jakie to stanowiska?

Magdalena Jachim, Rzecznik Prasowy UM Sopotu (MJ): To trzy stanowiska obsługujące dowody osobiste oraz dwa obsługujące podatki lokalne.

FS: Czy są stanowiska, w których da się tę samą sprawę urzędową jednocześnie nie będąc monitorowanym przez wykrywacz uśmiechu?

MJ: Można załatwić wyżej wymienione sprawy bez udziału sensora, poprzez fakt „zamknięcia go” na czas obsługi interesanta. Trudno mówić tu o „monitorowaniu”, gdyż system rejestruje tylko pewną cechę, jaką jest układ twarzy. Więc rejestracja jest bezosobowa.

FS: Jakie nagrody może otrzymać pracownik (za dobre wyniki w systemie – dużą liczbę zarejestrowanych uśmiechów – red.)?

MJ: Nagrodę wydaje pracownikom za uzyskane punkty partner projektu – mają one formę bonów do zrealizowania w niektórych sklepach – partnerach Quantum lub mogą mieć formę sfinansowania grupowej nagrody jak np. wspólne wyjście pracowników do kawiarni czy cukierni. Decydują o tym sami pracownicy.

FS: Ile konkretna nagroda „kosztuje” uśmiechów?

MJ: System zlicza punkty a nie same uśmiechy, więc za około 5000 punktów wypada bon za 50 zł.

FS: Czy petent wie, że podchodząc do okienka jest monitorowany przez sensor?

MJ: Pracownik informuje interesanta, jaka jest rola sensora i na czym polega zbieranie danych. Z informacji uzyskanej od pracowników, w znakomitej większości projekt ten jest przyjmowany pozytywnie.

FS: Czy petent może doprowadzić do sytuacji, w której pracownik wyłącza sensor?

MJ: Tak, sensor może być „zamykany” na czas obsługi klienta.

FS: Ile udało się przekazać pieniędzy na działalność charytatywną przy pomocy zliczania uśmiechów klientów?

MJ: Projekt ruszył z początkiem września, więc za wcześnie jeszcze mówić o rezultatach. Traktujemy go testowo, jako jeden z elementów wspomagających szeroko rozumianego podnoszenia standardów obsługi interesanta, równolegle z działalnością szkoleniową czy ze stwarzaniem lepszych warunków lokalowych czy technicznych do obsługi. Przez miesiąc wrzesień udało się pracownicom uzyskać kwotę 120 zł. Co do celu charytatywnego, na który zostaną przekazane środki, to ostatecznie zadecydują urzędniczki objęte tym projektem.

Przypominamy

Jak pisaliśmy w poprzednim materiale, Quantum.CX to polski startup, który od 2013 roku pracował nad systemem, którego zadaniem było badanie ludzkich emocji. Stworzono czujniki, które są zdolne do rozpoznawania i rejestracji uśmiechu. Jednym z komercyjnych zastosowań opracowanej technologii jest „motywowanie pracowników” działów obsługi klienta do „lepszego nastawienia” wobec obsługiwanych osób. Wdrożenie systemu wykorzystuje również mechanizmy grywalizacyjne.

Pilotażowo technologia Quantum.CX działa już w placówkach banku PKO BP, czego dotyczy nasza poprzednia publikacja.

// Redakcja Więcej wpisów

Jedyny w Polsce serwis o internecie, prywatności, mediach społecznościowych i innowacjach pisany z perspektywy technologicznej, humanistycznej i społecznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *