Jedyny w Polsce serwis o internecie, prywatności i mediach społecznościowych pisany z perspektywy technologicznej, humanistycznej i społecznej

Ministerstwo Cyfryzacji i NASK wystartowały z nową kampanią informacyjną pt. e-Polak potrafi!, która ma informować, edukować i pomagać mieszkańcom naszego kraju w zrozumieniu nowych technologii. Obie instytucje będą w ramach kampanii współpracowały z szerokim gronem zewnętrznych ekspertów, w tym – psychologów, ale także influencerów internetowych i ambasadorów.

E-usługi w centrum zainteresowania

Osią kampanii e-Polak potrafi! mają być dostępne w Polsce usługi e-administracji. Chcemy przekonać Polaków, że zamiast stać w kolejce w urzędzie, wiele spraw mogą załatwić bez wychodzenia z domu – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Przekonujemy nie tylko do tego, że korzystanie z internetu ma wiele zalet – ułatwia życie, a załatwienie wielu spraw czyni prostszym i mniej czasochłonnym, ale i udowadniamy, że to nie takie trudne jak mogłoby się wydawać - minister cyfryzacji Marek Zagórski

Zagrożenia w sieci – świadomość nie wystarczy

Działaniom informacyjnym na temat e-administracji będą towarzyszyły również akcje uświadamiające Polaków w dziedzinie bezpiecznego korzystania z internetu. Kierowane mają być przede wszystkim do rodziców, których dzieci poruszają się po sieci. Zdaniem MC i NASK sama świadomość zagrożeń obecnie nie wystarczy – rodzice oprócz niej powinni również potrafić samodzielnie radzić sobie z pewnym zakresem problemów, które przedstawia m.in. realizowana przez obie instytucje od sierpnia kampania Nie zagub dziecka w sieci.

Programowanie – umiejętność przyszłości

Kolejnym obszarem, w którym prowadzone będą działania kampanii e-Polak potrafi! jest promocja programowania jako umiejętności, która już teraz oceniana jest jako kluczowy zasób na przyszłość. Inicjatywy takie jak CodeWeek czy Kluby Młodego Programisty to zdaniem organizatorów kampanii działania, które mogą pomóc przybliżyć programowanie Polakom i rozwiać mity o jego niedostępności czy trudności.

Cyfrowa jakość życia

Ministerstwo Cyfryzacji ocenia, że bardzo wielu Polaków wciąż nie zdaje sobie sprawy z dostępności usług e-administracji w naszym kraju. Zdaniem resortu to przede wszystkim osoby w średnim wieku oraz starsze, a także mieszkające w mniejszych miejscowościach.

Kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK-u potrwać ma do końca 2020 roku i realizowana jest w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, dofinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020. Projekt jest realizowany od września 2017 r.

// Redakcja Więcej wpisów

Jedyny w Polsce serwis o internecie, prywatności, mediach społecznościowych i innowacjach pisany z perspektywy technologicznej, humanistycznej i społecznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *