Google podnosi oryginalne źródła informacji w wyszukiwarce - mediaphilia.pl

Google podnosi rangę oryginalnych źródeł informacji w wyszukiwarce

Obieg wiadomości w internecie jest dziś niezwykle szybki. Źródła, które jako pierwsze publikują informacje, bardzo często giną w natłoku późniejszych doniesień medialnych na ten sam temat. Google dostrzegło ten problem i wprowadziło zmiany, których celem jest uwypuklenie oryginalnych źródeł informacji celem łatwiejszego odnalezienia przez odbiorcę pierwszej publikacji na dany temat.

Dzięki zmianom pierwotne źródła informacji będą widoczne w wyszukiwarce wyżej i przez dłuższy czas. W ich pobliżu pojawiać się będą pochodne oryginalnego artykułu – materiały zawierające cytat bądź omówienie informacji ze źródła, które opublikowało ją jako pierwsze.

We wpisie na blogu firmowym Google’a podkreślono jednocześnie, że obecnie nie ma obiektywnie obowiązującej definicji „oryginalnego źródła”, a publikacje informacji różnią się w czasie choćby ze względu na układ geograficzny świata. Firma zaznaczyła, że doświetlanie oryginalnych źródeł informacji to proces, nie zaś jednorazowy wysiłek i z pewnością będzie on ulepszany wraz z biegiem czasu.