Jedyny w Polsce serwis o internecie, prywatności i mediach społecznościowych pisany z perspektywy technologicznej, humanistycznej i społecznej

Długo wyczekiwana funkcja – planowanie treści na IGTV oraz Instagramie z wyprzedzeniem nawet sześciu miesięcy to prezent, jaki twórcy wideo otrzymują od Facebooka. Koncern Marka Zuckerberga zapowiedział też rozbudowę narzędzi analitycznych dla wideo i zmiany w formacie transmisji treści na żywo.

Transmisje wideo na żywo na stronach Facebooka

Firma deklaruje, że wsłuchała się w głos użytkowników swoich usług i funkcja nadawania wideo na żywo wreszcie trafi na strony firmowe Facebooka. Do tej pory dostępna była jedynie dla profili osób prywatnych. Zmiany mają stanowić ukłon w stronę profesjonalnych twórców wideo, którzy w swojej działalności korzystają z publicznych stron, nie zaś prywatnych kont na Facebooku.

Interfejs programistyczny funkcji transmisji na żywo (Live API) pozwoli twórcom na wewnętrzne „przesłuchanie” materiału jedynie z administratorami strony na Facebooku, celem wprowadzenia zmian edytorskich i np. funkcji interaktywnych przed wyemitowaniem go odbiorcom – zapowiedział koncern. Kolejnym usprawnieniem ma być możliwość przycinania początkowych i końcowych fragmentów materiałów transmitowanych w trybie „na żywo”. Ponadto, API umożliwi twórcom transmitowanie tej samej treści równocześnie z użyciem kilku kanałów (niezależnych od Facebooka).

Wspólne oglądanie na Stronach

Zmiany obejmą również funkcję wspólnego oglądania materiałów wideo na Facebooku. Administratorzy stron będą mogli planować tego rodzaju wydarzenie, budując tym samym nastrój oczekiwania wśród odbiorców. Wyemitowany materiał będzie można retransmitować, a treści umożliwią oznaczanie partnerów biznesowych oraz gruntowną analizę statystyk.

Zmiany również w Creator Studio

Creator Studio to miejsce, które Facebook stworzył jako centrum zarządzania wszechświatem dla twórców działających w ramach flagowego serwisu koncernu oraz na Instagramie – tam mają planować swoje posty, tworzyć grafiki i wrzucać filmy wideo. Tam również mają analizować wyniki swoich działań oraz czuwać nad ich owocną monetyzacją.

W ramach zmian, które zapowiedział Facebook, Creator Studio niebawem zyska nowy wygląd oraz umożliwi śledzenie lojalnych widzów materiałów wideo zamieszczanych przez twórców. W statystykach pojawi się nowa metryczka – „Dystrybucja”, w ramach której prezentowane będą dane dla każdego filmu, wskazujące na jego popularność mierzoną w oparciu o wyniki innych materiałów na danej stronie.

Instagram i IGTV wkrótce umożliwią planowanie postów

To zmiana, na którą czekało naprawdę wielu twórców. Według Facebooka posty na Instagramie i IGTV będzie można planować już w najbliższym czasie. Wprowadzona ma zostać również funkcja umożliwiająca zapisywanie szkiców i edytowanie materiałów na kanałach IGTV.

Opublikowano w: Aktualności
Więcej na podobne tematy: , , , , ,
// Redakcja Więcej wpisów

Jedyny w Polsce serwis o internecie, prywatności, mediach społecznościowych i innowacjach pisany z perspektywy technologicznej, humanistycznej i społecznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *