Mark Zuckerberg może osobiście odpowiadać za błędy Facebooka dotyczące prywatności

Mediaphilia.pl - Facebook Zuckerberg osobista odpowiedzialność

Szef Facebooka Mark Zuckerberg może zostać osobiście pociągnięty do odpowiedzialności za błędy swojej firmy, zwłaszcza te, które odbijają się negatywnie na prawie użytkowników do ochrony własnej prywatności – ocenia amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC). Koncern robi jednak wszystko, by tak się nie stało i próbuje ochronić swojego prezesa podczas negocjacji z amerykańską administracją. Jak zakończą się rozmowy? Obecnie tego nie wiemy i musimy uzbroić się w cierpliwość.

Amerykańscy regulatorzy w swoich ocenach posiłkują się analizą dotychczasowych zeznań Zuckerberga przed Kongresem USA. Według informacji wyciekających do mediów FTC ocenia, że prezes Facebooka powinien podlegać większemu zewnętrznemu nadzorowi, a także być pociągany do odpowiedzialności za błędy popełniane przez jego firmę w zakresie ochrony danych osobowych użytkowników. Nie ujawniono jednak na razie szczegółów tego, w jaki sposób miałby działać nadzór nad Zuckerbergiem ani na czym polegać miałaby jego odpowiedzialność; według “Washington Post” jedną z rozważanych przez FTC możliwości jest nałożenie na niego obowiązku składania przed radą dyrektorów okresowych sprawozdań z działań Facebooka dotyczących prywatności.

Facebook: to doniesienia z prasowego recyklingu

Przedstawiciele koncernu Marka Zuckerberga w odpowiedzi na doniesienia waszyngtońskiego dziennika stwierdzili, że podane przez dziennikarzy informacje to doniesienia z prasowego recyklingu i odwołali się m.in. do artykułu opublikowanego wcześniej w serwisie Politico. Serwis Ars Technica, który również poinformował o tej sprawie, ocenia jednak że materiał Politico porusza inne zagadnienia i bynajmniej nie skupia się na możliwości nałożenia odpowiedzialności osobistej Zuckerberga za szkody dla prywatności użytkowników.

O co chodzi w sprawie Facebook vs FTC?

Obecne postępowanie ws. Facebooka Federalna Komisja Handlu wszczęła w 2018 roku w związku ze sprawą bezprawnego pozyskania danych 87 mln użytkowników tego serwisu przez kontrowersyjną firmę analityczną Cambridge Analytica. Przedmiotem dochodzenia jest sprawdzenie przez FTC, czy Facebook nie naruszył w tym wypadku postanowień zawartych w ugodzie z Komisją z 2011 roku. Wówczas to koncern Marka Zuckerberga zobowiązał się do każdorazowego pozyskiwania zgody użytkowników swojego serwisu przed wprowadzeniem zmian w ustawieniach wpływających na prywatność korzystających z Facebooka osób. Firma zadeklarowała też, że nie będzie przedstawiała niezgodnych ze stanem faktycznym informacji na temat bezpieczeństwa danych i prywatności użytkowników.

Total
5
Shares
Powiązane tematy
Czytaj dalej

Google Maps podgryza Instagrama i Facebooka

Mapy Google już dawno przestały być tylko i wyłącznie elektroniczną wersją atlasu geograficznego. Google sukcesywnie poszerza paletę możliwości usługi, która bez wątpienia dokonała rewolucji w naszym codziennym przemieszczaniu się oraz podróżowaniu w najdalsze zakątki świata. Mapy Google z bycia nawigacją GPS coraz to bardziej ewoluują w kierunku portalu społecznościowego. Doskonale o tym świadczą właśnie zapowiedziane nowości wprowadzane w sekcji Odkrywaj - Zobacz w pobliżu. Może właśnie Mapy Google to upragniony portal społecznościowy, który od lat firma z Mountain View próbuje z sukcesem stworzyć?
17 grudnia Tumblr zablokuje nagość - Mediaphilia
Czytaj dalej

Tumblr 17 grudnia zablokuje zdjęcia przedstawiające nagość

Tumblr poinformował, że 17 grudnia zablokuje możliwość dodawania zdjęć i obrazów przedstawiających nagość oraz komunikujących treści osadzone w kontekstach seksualnych. Ruch platformy to bezpośrednia konsekwencja problemów z dziecięcą pornografią, która niedawno przedostała się przez filtry zabezpieczające serwis przed zamieszczaniem w nim nielegalnych materiałów. W konsekwencji aplikacja mobilna Tumblra zniknęła na kilka dni ze sklepu z oprogramowaniem dla urządzeń Apple (App Store).
Facebook otworzy oczy zamknięte na zdjęciach - MEDIAPHILIA
Czytaj dalej

Facebook pracuje nad opaską neuronową

Facebook oraz sam Mark Zuckerberg ogromnie wierzą w przyszłość wirtualnej (VR) oraz rozszerzonej (AR) rzeczywistości. Przed zaprezentowaniem nowego urządzenia z tej kategorii Andrew „Boz” Bossworth, wiceprezes Facebook Reality Labs, zaprezentował prototyp neuronowej opaski na nadgarstek która ma być wykorzystywana z wyczekiwanymi przez wielu okularami AR.
Total
5
Share