Mark Zuckerberg w 2019 r. chce rozmawiać o roli technologii w społeczeństwie

Każdego roku szef Facebooka Mark Zuckerberg obiera sobie cel, który ma przyświecać jego działalności przez kolejne dwanaście miesięcy. W 2018 r. takim celem miało być naprawienie Facebooka i przywrócenie użytkownikom radości korzystania z serwisu, by mogli cieszyć się czasem, który na nie przeznaczają. Czy się udało? Spuśćmy na tę sprawę zasłonę milczenia, podobnie jak nie wracajmy (przynajmniej w tym tekście) do czarnej serii incydentów z wyciekami danych, jakie w ubiegłym roku na swoje konto dopisał koncern Zuckerberga.

Ubiegłoroczne wydarzenia nie pozostaną bez wpływu na pozycję Facebooka (nie tylko w sektorze technologicznym) – to jednak jasne dla wszystkich, a przede wszystkim dla Marka. Trudno spodziewać się, by cokolwiek innego stało za tegorocznym postanowieniem prezesa Facebooka. Rozmowy o roli technologii w społeczeństwie to „ofensywa czaru”, którą zaplanował Zuckerberg.

Jak on sam zadeklarował we wpisie na swoim koncie na Facebooku, wśród poruszanych tematów znajdą się kwestie dotyczące przyszłości, przewartościowań, które stawia przed nami wszystkimi współczesne tempo rozwoju technologicznego, a także cele, jakie Facebook dalej widzi na swojej własnej drodze rozwoju.

Mark Zuckerberg do swoich rozmów planuje zaprosić „liderów, ekspertów i ludzi z różnych branż uczestniczących w naszej społeczności”. Stół dyskusyjny ma być gotowy dla swoich gości co kilka tygodni – i prawdopodobnie jeszcze nie widzieliśmy, by szef Facebooka tak często osobiście podejmował zaangażowanie w jakiekolwiek sprawy. Jak zapowiedział, rozmowy mają być dostępne w ramach transmisji w głównym serwisie, a także na Instagramie.

Czy da się naprawić Facebooka?

Tego nie wiemy. Starania Zuckerberga wskazują jednak, że wziął sobie do serca nauczkę, która płynie z niepowodzeń ubiegłego roku. Przynajmniej w jakiejś części – zdaje się, że Mark zrozumiał, iż oferowanie swoim użytkownikom coraz to nowych produktów i trzymanie ich w gigantycznej bańce społecznościowej nie jest drogą do sukcesu. Przynajmniej nie w chwili, gdy głównym tematem rozmów w środowisku branży technologicznej są coraz to nowe doniesienia na temat nieprawidłowości np. w zakresie praktyk dotyczących przetwarzania danych użytkowników serwisu, a oni sami stopniowo odsuwają się od głównego serwisu społecznościowego firmy i poszukują bezpieczniejszych, mniej inwazyjnych alternatyw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close