Jakie zmiany czekają użytkowników Instagrama?

Jakie zmiany czekają użytkowników Instagrama?

W najbliższym czasie użytkownicy bijącej rekordy popularności aplikacji mogą spodziewać się szeregu zmian, które – zdaniem zespołu pracującego nad rozwojem Instagrama – mają oczywiście ułatwiać i polepszać korzystanie z programu. Twórcy aplikacji nie zawsze wpisują się w oczekiwania użytkowników swoich produktów – wydaje się jednak, że tym razem zmiany na Instagramie wszystkim wyjdą na dobre i nieco uporządkują to, w jaki sposób działa serwis fotograficzno-społecznościowy należący do Facebooka.

Hashtagi znikną z opisów pod zdjęciami

Jedną z nowości, które zapowiedziała pracująca w zespole Instagrama Jane Manchun Wong, jest uwolnienie opisów pod zdjęciami od zalewu hashtagów. Pojawianie się słów kluczowych w opisach jest bardzo frustrujące dla użytkowników aplikacji, zwłaszcza w przypadku ich masowego użycia. Jednym z rozwiązań, które testuje obecnie Instagram, jest przesunięcie hashtagów do oddzielnego bloku, który będzie pojawiał się w bocznym panelu obok zdjęcia, niezależnie od tekstu w jego opisie. Jeśli funkcja ta istotnie zostanie wdrożona, pozwoli ona na szybki podgląd orientacyjnej liczby wpisów opatrzonych danym hashtagiem, co również powinno stanowić ułatwienie dla osób wykorzystujących Instagram do działań marketingowo-promocyjnych.

Jeśli takie rozwiązanie faktycznie zostanie wdrożone, to wpłynie znacząco w dodatni sposób na czytelność postów w serwisie, a co za tym idzie – użytkownicy najpewniej zaczną poświęcać więcej uwagi opisom zdjęć.

Ograniczenia geograficzne w wyświetlaniu postów

Kolejną zmianą, nad którą pracuje obecnie Instagram, jest wprowadzenie ograniczeń geograficznych względem wyświetlania postów i historii (Instagram Stories) w serwisie.

Oznacza to w skrócie, że użytkownicy chcący skierować swój wpis jedynie do osób mieszkających na terenie Polski, będą to mogli zrobić wybierając żądane ustawienia. Zdjęcia i historie zamieszczone z aktywnymi ustawieniami ograniczeń nie będą wówczas widoczne dla osób korzystających z Instagrama w innych regionach świata.

Więcej szczegółów znów można znaleźć na Twitterze Jane:

Funkcja ograniczania widoczności zdjęć i historii na Instagramie może być przydatna przede wszystkim dla osób korzystających z serwisu w celach marketingowych. Zespoły zajmujące się promocją produktów skierowanych wyłącznie do grup docelowych na rynkach rodzimych będą zainteresowane maksymalizacją dotarcia do ściśle zdefiniowanych odbiorców.

Nowa funkcja ma szansę zaowocować korzyścią również do działających lokalnie blogerów, aktywistów miejskich czy polityków, którzy coraz częściej wykorzystują Instagram jako narzędzie promocji marki osobistej.

Kiedy nowe funkcje będą dostępne w serwisie?

Tego obecnie Instagram nie zdradza. Wiadomo jednak, że serwis pracuje nad lepszym wykorzystaniem danych lokalizacyjnych użytkowników, co prawdopodobnie będzie związane również z szerszym udostępnieniem funkcji umożliwiających robienie zakupów bezpośrednio z poziomu należącej do Facebooka platformy.