Mediaphilia obecność kobiet w branży kryptowalutowej circle

Firma Circle chce przyciągnąć kobiety do kryptowalut

Przyjęło się myśleć o branży kryptowalut przez pryzmat jej pionierów – facetów zachwyconych wizją alternatywnego, zdecentralizowanego środka płatniczego. Mężczyźni stanowią dziś zdecydowaną większość inwestorów kryptowalutowych a także przedsiębiorców rozwijających swoje pomysły oparte o technologię blockchain. Firma z branży kryptowalut – Circle – postanowiła to zmienić.

Przedstawiciele Circle uważają, że jeśli tylko wiedza na temat kryptowalut i sposobów inwestowania w nie i obracania nimi będzie w należyty sposób rozpowszechniana, branża wirtualnych pieniędzy może stać się tak samo atrakcyjna dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Firma zdecydowała się zatem na rozszerzenie swojej aplikacji Circle Invest o nowy moduł edukacyjny. Jego głównym zadaniem jest przyciągnięcie nowych grup demograficznych do tematyki kryptowalutowej.

Jak powiedziała Divya Avargalla – szefowa produktu w firmie Circle, wiele aplikacji istniejących na rynku kryptowalutowym jest skierowanych wyłącznie do osób, które już rozumieją, o co w nim chodzi. Niestety, w większości przypadków są to wyłącznie mężczyźni.

Firma Circle chce przyciągnąć kobiety do kryptowalut - Mediaphilia

Nowy moduł edukacyjny aplikacji Circle Invest. Źródło: materiały prasowe

W kryptowaluty inwestuje dwa razy więcej mężczyzn, niż kobiet

Takie rezultaty firma Circle uzyskała w wyniku ankiety, której wyniki zaprezentowała na swojej stronie internetowej. Analiza odpowiedzi trzy tysiecy respondentów rekrutujących się z pokoleń millennialsów, generacji X i tzw. baby boomersów wykazała, że w przypadku najmłodszych inwestorów mężczyźni są dwukrotnie bardziej zainteresowani tematyką inwestycji kryptowalutowych, niż kobietyStatystyki pochodzące od Coin.dance. potwierdzają tę tendencję – niemal 95 proc. zaangażowania w społeczności kryptowalutowej pochodzi od panów.

Większa obecność kobiet przełoży się na rozwój

Zdaniem przedstawicieli firmy Circle, większa obecność kobiet na scenie kryptowalutowej w naturalny sposób posłuży rozwojowi działalności tego i podobnych przedsiębiorstw. Serwis Tech Crunch uważa, że Circle od dawna ma ambicje stania się „PayPalem świata kryptowalut”, co nie jest możliwe bez udziału kobiet, które stanowią ogromną i niewykorzystaną w żaden sposób przez tę branżę grupę demograficzną.

 

Zdjęcie w nagłówku:  Andre Francois